Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

"Έν Φυλακή Ήμην"

 

Ο κλινήρης μοναχός Σωφρόνιος, ο οποίος πάσχει από την τερματική Νόσο Κινητικού Νευρώνος, παραχώρησε μια συγκλονιστική συνέντευξη το 2018 στο ΚΡΗΤΗ TV με την βοήθεια βλεμματικού συστήματος πληκτρολόγησης.
Μια ιστορία με πρωταγωνιστή έναν άνθρωπο που εγκατέλειψε τη λαμπρή πορεία του στην Αμερική μετά από σπουδές σε κορυφαία πανεπιστήμια για να αφιερωθεί στο Θεό. Και όλα αυτά λίγο πριν μία σπάνια νόσος του χτυπήσει την πόρτα και τον αφήσει μέσα σε λιγότερο από μία πενταετία καθηλωμένο σ’ ένα κρεβάτι.
Σε ερώτηση αναφορικά με το μεγάλο ζήτημα της ευθανασίας, η απάντηση του μοναχού από κλίνης συγκλονίζει τους με την ευθύτητα, την ευστοχία και την απλότητα της.
«Η ζωή είναι ένα δώρο του Θεού προς όλους μας.
Το καταλαβαίνω αυτό καλύτερα από ποτέ τώρα που είμαι στο κρεβάτι».
ΕΡ: Λένε ότι ο πόνος ολοκληρώνει την ύπαρξη. Εσείς το βιώνετε αυτό και πώς;
ΑΠ: Ο πόνος είναι ένα μεγάλο σχολείο και διδάσκει την αυτογνωσία η οποία οδηγεί στην αδελφογνωσία και εν τέλει στη θεογνωσία.
Ο πόνος σε ταπεινώνει και με την ταπείνωση, η καρδιά μας μαλακώνει και ανοίγει στο Θεό και στον συνάνθρωπο μας.
Επικοινωνώ με ανθρώπους σε όλο το κόσμο που υποφέρουν από σωματικές ή ψυχικές ασθένειες.
Με την βοήθεια του Θεού, με την εμπειρία μου στο κρεβάτι του πόνου, τους καταλαβαίνω, έστω και λίγο για να τους πω ένα παρήγορο λόγο, ένα λόγο του Χριστού μας. Σήμερα, υπάρχει τόση μοναξιά στον κόσμο και ταραχή και φόβος.
Εμείς οι Χριστιανοί που έχουμε το δώρο Θεού να γνωρίζουμε τον Χριστό πρέπει να μοιραζόμαστε με τον συνάνθρωπο μας την χαρά, την γαλήνη και την αγάπη που είναι ο Χριστός.
Δεν είναι αυτός ο στόχος της ύπαρξής μας, να σωθούμε όλοι;
ΕΡ: Τι θα λέγατε σε κάποιον που θέλει να κάνει ευθανασία;
ΕΡ: Η ζωή είναι ένα δώρο του Θεού προς όλους μας.
Το καταλαβαίνω αυτό καλύτερα από ποτέ τώρα που είμαι στο κρεβάτι. Κανείς μας δεν ήρθε στη ζωή με τη θέλησή του.
Οπότε πώς μπορείς να δώσεις ένα τέλος στη ζωή σου, αφού στην ουσία δεν σου ανήκει ;
Αυτό κατά τη γνώμη μου είναι το πρόβλημα της εποχής μας,
καλλιεργεί στο σύγχρονο άνθρωπο ένα εγωκεντρικό τρόπο ζωής,
αποκομμένο από το κοινωνικό σύνολο,
από την οικογένεια, τη γειτονιά, την πατρίδα κ.λπ. με αποτέλεσμα να θεωρούμε ότι είμαστε ανεξάρτητοι, αυτοκινούμενοι σε αυτό τον κόσμο.
Νομίζω είναι λάθος θεώρηση της ζωής που οδηγεί τον άνθρωπο της εποχής μας από την «αυτοθέωση» στην αυτοκτονία.
Καταλαβαίνω ότι δε θέλει ο ασθενής να γίνει βάρος στους άλλους ή δε θέλει τους αγαπημένους του να τον βλέπουν να υποφέρει.
Είναι πολύ ταπεινωτικό – το ξέρω πολύ καλά.
Αλλά ο ταπεινός έχει την Βασιλεία του Θεού, όχι ο εγωιστής.
ΕΡ: Πιστεύετε ότι εάν δεν είχατε πίστη θα είχατε την ίδια στάση απέναντι στον πόνο;
ΑΠ: Χωρίς τον Χριστό θα ήμουν χάλια.
Υπάρχει ένας άλλος πόνος που είναι οδυνηρότερος του πόνου για τον οποίο μιλούμε.
Και αυτός είναι ο πόνος που νιώθει η ψυχή, όταν της λείπει η παρουσία του Θεού, που ζωογονεί τα πάντα και δίδει νόημα και σε αυτόν τον ανθρώπινο πόνο.
Η απουσία του Θεού από τη ζωή του ανθρώπου σήμερα, είναι ο οδυνηρότερος και πιο αβάσταχτος πόνος.
ΕΡ: Στο κρεβάτι του πόνου έρχονται στιγμές που σας κάνει να αμφισβητήσετε το Θεό και την πίστη σας;
ΑΠ: Το αντίθετο, με ενώνει με το Θεό και νιώθω την Αγάπη και την παρουσία Του πιο έντονη.
Αλλά δεν σημαίνει ότι δεν έρχονται και οι στιγμές της ανθρώπινης αδυναμίας.
Ο Χριστιανός χρειάζεται πίστη, ανδρεία, και τόλμη.
Ο Θεός δεν μας εγκαταλείπει ποτέ.
ΕΡ: Πώς μπορεί να γίνει ο πόνος ευλογία ;
Τί μπορεί να σημαίνει «ζωή» όταν είσαι καθηλωμένος στο κρεβάτι του πόνου ;
ΑΠ: Ο πόνος και οι δυσκολίες μερικές φορές είναι ανυπόφοροι για τον άνθρωπο.
Αυτές τις στιγμές νιώθω την παρουσία και την παρηγοριά του Θεού πιο έντονα.
Νομίζω και σε αυτά τα δύο ερωτήματα η απάντηση μπορεί να δοθεί από Εκείνον
που κι εγώ τη λαμβάνω στις δύσκολες στιγμές μου, όταν ενατενίζω τον παθόντα και εσταυρωμένο Χριστό.
Αυτός πρώτος μετέτρεψε τον δικό Του πόνο σε ευλογία.
Και η δική Του ζωή πάνω στο Σταυρό δοξάστηκε και παρέμεινε στην ιστορία ως ο Βασιλεύς της Δόξης.
Είναι το πρότυπο και συγχρόνως η ανάπαυση κάθε πονεμένου.
ΕΡ: Ποιές είναι οι δυσκολίες της ασθενείας σας ;
ΑΠ: Έχω ALS/MND – η ασθένεια του Stephen Hawking.
Δεν έχει θεραπεία.
Είμαι παράλυτος, μόνο κουνώ τα βλέφαρα και τα χείλη μου.
Δεν καταπίνω, σιτίζομαι από ένα γαστροσωλήνα.
Δεν αναπνέω μόνος μου, παρά μόνο με την υποστήριξη ενός αναπνευστήρα.
Μπορώ να σας πω λεπτομέρειες, αλλά αρκεί να πω ότι δεν μπορώ να κάνω τίποτα χωρίς την βοήθεια κάποιου να με φροντίζει.
Ως λαϊκός ήμουν πολύ ανεξάρτητος σε ένα βαθμό πολύ εγωιστικό.
Τώρα που δεν μπορώ να κάνω το παραμικρό χωρίς κάποιον άλλον,
καταλαβαίνω γιατί ο Χριστός μας δίδαξε να είμαστε ενωμένοι σε ένα σώμα.
Χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον, να είμαστε σε μια κοινωνία με τους συνανθρώπους μας.
ΕΡ: Πόσα χρόνια βρίσκεστε στο κρεβάτι και πώς γίνεται η επικοινωνία;
ΑΠ: Είμαι 6 χρόνια μόνιμα στο κρεβάτι.
Επικοινωνώ με ένα σύστημα του υπολογιστή που μου επιτρέπει να γράφω με τα μάτια μου. Δόξα τω Θεώ !
Βλέπετε, τί οικονομεί ο καλός Θεός !
ΕΡ: Τί θεωρείτε πως κερδίσατε ως το πιο θετικό από την ασθένεια σας;
ΑΠ: Χωρίς αμφιβολία, το πιο θετικό είναι η ένωση μου με τον Θεό, που νοιώθω την αγάπη Του να γεμίζει την καρδιά μου.
ΕΡ: Η σχέση σας με τους αδερφούς σας στην Ι.Μ. Γουβερνέτου, πώς είναι τώρα με την ασθένεια σας ;
ΑΠ: Είμαι πολύ ευλογημένος στην Ι.Μ. Γουβερνέτου.
Είναι ένας άγιος τόπος κάτω από την σκέπη της Παναγίας.
Με την έντονη παρουσία του Αγίου Ιωάννη του Ερημίτη και τόπος μαρτύρων – έχει πολύ χάρη.
Μες στην Θεία Οικονομία έχω ένα πολύ ευλογημένο ηγούμενο, τον γέροντα Ειρηναίο,
άνθρωπο του Θεού, γεμάτο αγάπη.
Η αδελφότητα είναι πολύ αγαπημένη με πατέρες ταπεινούς, που κάνουν τον αγώνα τους.
Με φροντίζουν με θυσιαστική αγάπη.
Ένα παράδειγμα για την αγάπη που υπάρχει εδώ : Ταυτόχρονα ως δόκιμος παρουσιάστηκε η ασθένειά μου.
Διαγνώστηκε ΑLS, μια ανίατη ασθένεια .
Όταν έμαθα ποιά θα είναι η εξέλιξή της είπα στον γέροντά μου ότι δεν θέλω να γίνω βάρος στην αδελφότητα και δεν θα μονάσω.
Όμως ο γέροντας και όλοι οι πατέρες είπαν ότι με θέλουν όπως είμαι.
Αυτή είναι η αγάπη του Χριστού.
ΕΡ: Τι θα ήθελες να έλεγες στους τηλεθεατές που σε παρακολουθούν αυτήν την στιγμή, ασθενείς και μη ;
ΑΠ: Η ζωή χωρίς Χριστό δεν είναι ζωή.
Με τον Χριστό στο κέντρο της ζωής σας έχετε αγάπη, γαλήνη και η ζωή έχει άλλο νόημα.
Όπως ο άγιος Πορφύριος έλεγε :
«Ο Χριστός είναι το παν».

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΏ! 
Δείτε λιγότερα
Όλες οι αντιδράσεις:
Εσείς και 337 ακόμη
35
83
Τέλειο!
Τέλειο!
Σχόλιο
Κοινοποίηση

Σχόλια

Τα πιο σχετικά





universe

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΓΥΜΝΑ ΕΚΤΕΘΕΙΜΕΝΑ

Ο   αέρας πλαγιάζει με τα σύννεφα σπρώχνοντας τα πιο πέρα από ότι μπορούσαν να φανταστούν. Η ορμή των κυμάτων αγγαλιάζει με ευλάβεια τους βράχους την ώρα της υπέρβασης. Ο γλυκός πόνος τα μαγνητίζει. Τότε  γνωρίζουν. Το δέντρο δεν είναι δέντρο.Η θάλασσα δεν είναι θάλασσα.Ο ουρανός δεν είναι ουρανός.Οι βράχοι δεν είναι βράχοι.Τα κύματα δεν είναι κύματα. Τώρα δεν έχουν τίποτα να κρύψουν. Τίποτα εδώ δεν θα βρεις  να ΄ναι ντυμένο,ούτε να σου κρύβεται. Όλα στην φύση είναι  γυμνά εκτεθειμένα.                                                                                                                  

ΑΝΑΘΟΣ

δύο χέρια/κομμάτι ξύλου ΝΕΑ ΓΛΩΣΣΑ Μια πειραματική προσέγγιση με τα γράμματα.Ένα σοφό παιχνίδι με τις λέξεις. Κάτι προσωπικό. Έ να κάλεσμα στην συνείδηση του ΄Θέόύ. ΑΝΑΘΟΣ Λa presencia Αναθός επιμένει πως συντίκτη να συνθέτει- unidos  σε ελεύθερο πεδίο αν  los ultimos- αναθαρρημένο φως. ΑΓΑΘΟΣ Η παρουσία αγαθός επιμένει να μπορεί να συνθέτει ανόμοια- είμαστε μαζί σε ελεύθερο πεδίο αν κ τελευταίοι-  αναθαρρημένο φως. ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ ΜΟΥ Επίπεδα της θλίψης μου ενσωματωμένα σε κομμάτι ξύλου. Λίγο νερό να δροσιστείς απ ΄ την ζέστη που σου προκαλεί ο πόνος μου. Μαζί πονάμε. Λογικά χαμένα την νύχτα απολεσθέντα και αμνησιακά στοιχεία νίκησαν ότι μόνο. Ότι έχεις παραμελήσει, ότι έχασες από μένα... πως γίνεται να περιγράψω αυτό που είμαι.

ARGENTINA PERFORMANCE

  ¿que te hace Feliz? chapas_la mujer indígena_el cielo_la tierra orijen foto:ensenada fotógrafa:natalia @reina dance https://youtu.be/GZF73V5Tb4I?si=35CKqXaWTjcioXEJ

03:39 noche

 03:39 νύχτα   η νύχτα με τα ιδια πεζά λογια.  δωμάτιο Αργεντινής. Διαφορετικός και ίδιος κόσμος  /οπως κοιμόταν  Δεν ακούγεται τίποτα......ξύπνησε με όνειρο ...στην μεταφυσική εκπαιδευτική πραγματικότητα μέσα στο μεγάλο όνειρο  .....οι άνθρωποι που ανέβηκαν ψηλά.....στο μικρό όνειρο...... Α_ στην αργεντινη έχει την αισθηση πως ο ουρανός κατεβαίνει πιο κάτω. Κοντα σου.Τον αισθάνεται  03:39 noche La noche con la misma prosa en letra.  Habitación de Argentina. Mundo diferente y mismo /Mientras dormía No se oye nada... despertó con un sueño... en la realidad educativa metafísica, en el gran sueño ...la gente que trepó alto....la gente que se levanto al cielo..... en el pequeño sueño... A_ En Argentina, siente que el cielo desciende más bajo. Cerca de ti. Lo siente.

ΝΕΑ ΖΩΗ

ουρανός 9.11.2017 μικρό καρέ από το βίντεο κλιπ της συνείδησης των στέρεο νόβα έν ας ουρανός που ποτέ δεν κοιμάται _α.γ. συνεχίζουν να μας αγγίζουν όσοι έφυγαν μακριά κι ας μην έχουν χέρια\μα κάπου να βρίσκονται\έτσι το νιώθω\για όποιον συγγενή ή φίλο έκλαψες\ή όποιον αισθάνεσαι οικογένεια σου. Σ υνεχίζουν να μας γυρεύουν\κάπου στο μυαλό και στην καρδιά\και η σκέψη ότι κάποια μέρα θα του δεις.Θεία πότε θα μου ξαναπείς για τις ατελείωτες ιστορίες τις κηφισιάς και πόσα χρόνια ζει ένας ο πλάτανος;\ χαιρετισμούς στον πατέρα μου από κει ψηλά να δώσεις μέχρι να σας συναντήσουμε με αγάπη \όταν θα ξυπνήσουν τα κοιμητήρια της συνείδησης και του πνεύματος και δούμε την >| νέα ζωη* χωρίς τελείες κ τέλος * αυτό το κομμάτι άκουγα στην δεκαετία 90 καθώς έφτανα ξημερώματα στο λιμάνι του πειραιά (ερχόμενος από στρατιωτική άδεια ημερών) για το πρώτο τρένο απ ' το σταθμό για Αθήνα πατούσα το play στο walkman και η ζωή με μάγευε στο τελευταίο της βαγόνι/με αυτό το κομμάτι ...
____________      ____________    ___________   Ό λοι από την ίδια μεριά/ στην σιωπή μας έκδηλη η αγωνία του αύριο στάση λεωφορείου αγκαλιάζω με το μάτι μου τις πλάκες τσιμέντου την αδυναμία και την ποίηση συγχρόνως υπερπληθυσμός εισβάλει στα όργανα ακοής μου απέναντι ένας μεγάλος φοίνικας/ μια μικρή πλατεία έχει γίνει η στέγη των αστέγων στάση λεωφορείου άνθρωποι ηθοποιοί    νομίζουν πως περιμένουν δεν γνωρίζουν πως παίζουν )ανεβαίνουμε  σ ' ένα μονόπρακτο με πολλούς αποδέκτες εκδηλώνοντας την πράξη στην στάση ζωής ( ανεβαίνουμε σε λεωφορείο χωρίς αριθμό/μη γνώριμος προορισμός ο οδηγός  άγνωστος κι απόκοσμος μοιάζει μόνο η μοναξιά μας θα τον αναγνωρίσει /- |σχ έ διο γραμμές και γράμ μα τα   /-\.Γ.

ΔΙΑΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ

lumière dans ta peau/iaram   κινούμενοι στο κενό , μακριά από μάζες και ηλεκτρομαγνητικά πεδία Π/ατήματα γυμνοί στα πέταλα της κέντρο της υπόστασης   η πρ ώ τη γεύση έρωτα      Ημέρα φωτός: 25.902.068.3 71.200 μέτρα αχνοφαίνονται γυμνοί στα πέταλα της λαμβάνουν υπόσταση  ησαί πρώτα βήματα στην άγνωστη αίσθηση          Λεπτό φωτός: 17.987.5 47.480 μέτρα / ήματα ας ύμνοι ης κέντρο  υόασης ίαση  ωμέγα- εύση         ένωση εις  άγνωστο   έ       χρόνος μηδέν